Zone زون در زبان انگلیسی به معنی ناحیه یا منطقه است همانند Time zone یعنی منطقه زمانی بطور مثال.                               

بر روی کی‌پدهای دزدگیر منزل و محصولات دزدگیر فایواستار Five star چراغهایی قرمز رنگ با اسم Zone موجود است .

این چراغها در روی پنل دزدگیر فایواستار Five star  با نماد Z1 و Z2 قرار دارد.                         


در دزدگیر اماکن فایواستار Five star  زون‌ها هر کدام توانایی اضافه شدن چندین سنسور بیسیم و سنسور دزدگیر باسیم  فایواستار را دارند .

زون 24 ساعته دزدگیر اماکن  فایواستار  یک منطقه یا ناحیه فعال بر روی دزدگیر اماکن  فایواستار  است که نیاز به فعال شدن  دزدگیر اماکنفایواستار  ندارد و پس از تحریک توسط سنسور موردنظر دزدگیر اماکنفایواستار بصورت یکسره آژیر می‌زند .                       


زون 24 ساعته دزدگیر اماکنفایواستار برای سنسورهایی همچون دتکتورهای دود و آتش‌سوزی طراحی گردیده است و این زون به دتکتورهای دود و آتش‌سوزی متصل می‌شوند و پس از ایجاد دود یا آتش دزدگیر اماکن  فایواستار  بصورت یکسره آژیر می‌کشد و کاربر را مطلع می‌کند .

کاربر دزدگیر اماکن  فایواستار  می‌تواند با مراجعه به پنل مرکزی دزدگیر اماکن ناحیه یا منطقه موردنظر که سنسور آن تحریک شده است را ببیند و برای رفع مشکل به ناحیه موردنظر سرکشی نماید .                             

                                        


زون 24 ساعته no و nc

زون 24 ساعته دزدگیر اماکنفایواستار   بسته به نوع سنسور مکمل به دزدگیر اماکن  فایواستار  می‌تواند به دو صورت تحریک شود. Normal open یا No و یا Normal close یا بصورت Nc .

زون Nc درصورتی تحریک می‌شود مدار چشمی یا سنسور دزدگیر اماکن  فایواستار  که بصورت بسته است از طریق سنسور باز گردد .

زون No در صورتی تحریک می‌شود که مدار چشمی یا سنسور دزدگیر اماکن  فایواستار  متصل به دزدگیر در حالتی که مدار دزدگیر باز است توسط سنسور بسته گردد .